Saturday, September 5, 2009

Det var den der ammetåka igjen.....

Idag har vi barnebursdag i hus. Om akkurat en time kommer sånn omtrent 10 festklare og elleville 3-åringer som skal bli foret med sukker i diverse former i 2 hele timer....
Nå på mårrakvisten har det gått rimelig i ett her i hus... Jeg har bakt (ja, faktisk!!!)... men såklart muffins og sjokoladekake på 1-2-3.
Samtidig som jeg står å pynter muffinser skal jeg servere lunch til Oda og Alma. Grøt til Alma og rundstykke med nugatti til Oda. Jeg har tre forskjellige skåler med glasur i omløp, rosa grønn og blå - og samtidig smører jeg nugatti på rundstykket, og skal lage grøt. Hva tror du jeg finner på? Joda, jeg setter det ferdigsmurte rundstykket med nugatti på bordet foran min lille søte Alma på 8 mnd - og fortsetter pyntingen av muffinsene med ryggen til.

Etter noen minutt kommer Daniel og Oda inn på kjøkkenet, og Daniel lurer på HVA I ALL VERDEN jeg driver på med.... Nææ, pynter muffinser, sier jeg jo såklart... Så snur jeg meg og ser at lillegull har nugatti all-over, halve rundstykket stappet inn i munnen - og lager de deiligste koselydene jeg har hørt.....

Her er forøvrig de deilige muffinsene:) Nå skal jeg mote meg opp til party i hus!
Ha en kjempefin lørdag alle sammen og ta gjerne en titt på denne spennende konkurransen på Elisabeth sin flotte blogg

1 comment:

Elisabeth said...

Ha ha ha ha!!! Jeg ler meg skakk. Utrolig godt å lese om andre som er totalt surrete i ammetåka. Jeg skal feire 3-årsdag imorgen, og har lovet Amalie Barbie-kake---- Du vet, sånn kake med barbiedukke og kaka er kjolen. Herrejesus, hva har jeg begitt meg ut på? I dag har jeg bakt og styrt, så skal det pyntes imorgen før gjestene ankommer. Middag har jeg vært så dum å love gjestene også. STRESSA!!!!!